Ortopeda dziecięcy

Ortopeda Dziecięcy Ostrów Wielkopolski i Ostrzeszów: specjalistyczna opieka dla twojego dziecka

Opieka nad zdrowiem i rozwojem dziecka jest priorytetem każdego rodzica. Jako ortopeda dziecięcy z pasją do zdrowia najmłodszych pacjentów, poświęcam się zapewnieniu Twojemu dziecku najwyższej jakości opieki medycznej. Konsultacje z zakresu ortopedii dziecięcej prowadzę w gabinetach w Ostrzeszowie i Ostrowie Wielkopolskim.

Schorzenia leczone przez ortopedę dziecięcego:

Problemy i schorzenia z którymi zgłaszają się na konsultacje rodzice z dziećmi, obejmują różnorodne problemy związane z układem kostno-mięśniowym. Do najczęstszych z nich należą:

1. Wady stóp – Wczesne wykrycie i odpowiednie leczenie wad stóp są kluczowe dla zapewnienia zdrowego rozwoju i komfortu dziecka. Diagnostyka opiera się na dokładnych badaniach klinicznych, ocenie chodu, analizie radiologicznej oraz rozmowie z rodzicami, aby uzyskać pełny obraz stanu zdrowia stóp dziecka.

2. Wady postawy u dzieci to problem, który może wpłynąć na ich zdrowy rozwój. Nieprawidłowa postawa ciała może prowadzić do bólu pleców, utraty równowagi i innych powikłań.

3. Skolioza to schorzenie, które dotyczy kręgosłupa, prowadząc do jego nieprawidłowej rotacji i skrzywienia we wszystkich płaszczyznach. U dzieci jest to szczególnie ważne, ponieważ rosnący kręgosłup jest bardziej podatny na deformacje. Wczesne wykrycie i interwencja są kluczowe, aby zapobiec nasileniu skoliozy i minimalizować jej wpływ na zdrowie dziecka.
  4. Dysplazja stawów biodrowych to schorzenie charakteryzuje się nieprawidłowym wykształceniem stawów biodrowych. W gabinecie wykonuję USG stawów biodrowych u niemowląt które pozwala na wczesne wykrycie i odpowiednie leczenie.

5. Złamania i urazy: Dzieci są podatne na złamania i urazy kości i stawów z powodu ich aktywnego trybu życia. Jako ortopeda dziecięcy zajmuje się diagnozą i leczeniem takich urazów.

6. Choroby reumatyczne: Niektóre choroby reumatyczne, takie jak zapalenie stawów, mogą wystąpić u dzieci. Aby zapewnić młodym pacjentom prawidłową opiekę, oprócz konsultacji ortopedy dziecięcego często konieczna jest diagnostyka reumatologiczna.

Jeśli szukasz ortopedy dziecięcego w Ostrowie Wielkopolskim i Ostrzeszowie prywatnie, zapisz się na wizytę już dziś. Wczesna diagnoza i leczenie mogą znacząco poprawić jakość życia dziecka i zapobiec dalszym powikłaniom.